czwartek, 19 sierpnia 2010

TOP ONE - Coraz wyżej (winyl)

TOP ONE - Coraz wyżej - 1991 Bass Records LP-001

Jak ktoś lubi można sprawdzić jak gra z winyla



18 komentarzy:

  1. Ależ wynalazek, coś podobnego.
    A jak gra z CD?

    OdpowiedzUsuń
  2. R2 nie wiesz czy Bass Records wydał coś jeszcze oprócz tej płyty

    OdpowiedzUsuń
  3. Z winyli nic więcej nie wydali. Na CD, oraz na kasetach wydali kilka pozycji np:

    http://www.archiwumrocka.art.pl/67,wytwornia.html

    Ale też Ewa Bem, Sławek Wierzcholski i Dżem i inne

    OdpowiedzUsuń
  4. z bass records mam jeszcze big cyca,
    info o wytwórni jeszcze na discogs



    http://rapidshare.com/files/414270443/TopVinyl91.part1.rar
    http://rapidshare.com/files/414272663/TopVinyl91.part2.rar

    OdpowiedzUsuń
  5. Była również edycja CD, ktoś ma?

    OdpowiedzUsuń
  6. I tutaj jest parę pozycji tej firmy.

    http://opac.wimbp.gorzow.pl/cgi-bin/wspd_cgi.sh/WService=wsbroker1/wo2_search.p?R=1&IDBibl=159&ID1=FGKINLNLNMKEGKK&ln=pl

    Aby wyszukać, trzeba odznaczyć, zaznaczone, zaznaczyć tylko "dokument dźwiękowe" i wybrać jako szukanie "Nazwę wydawcy"

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystko "zajefajnie"
    Rzadki winyl, znany zespół... itp itd
    Ja się bardzo cieszę, czapkę z głowy chylę. Ale, niestety, byle jak podane.
    Po co komu, pozostawione brudy, pomiędzy nagraniami?
    Dwa, nie równo to gra, scena stereo, jest, nienaturalnie przesunięta na jeden z kanałów, No nie wiem, coś poszło nie tak?
    Tak to nie powinno grać!
    Trzeba by tu to poprawić, na ucho.
    Trzeba by zapiąć na każdy z kanałów, z osobna. equalizer. I stosownie dać, ująć, stosownie, tego czego brak.

    OdpowiedzUsuń
  8. z tymi brudami to nie pamiętam jak było (może zapomniałem) bo dawno to zgrywałem

    z dodawaniem, ujmowaniem świetnie sobie poradzisz

    chętnie się nauczę jak jasno opiszesz jak to zrobić

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomysł dzielenia na poszczególne utwory jest zły.
    Jak to nagrać na płytę CD, to mogą wystąpić w miejscach dzielenia, trzaski. Dlaczego?
    Dlatego że nigdy "z ręki" nie przytniesz tak aby takie dzielenie było zgodne z zachowaniem, układem płyty CD.

    Idzie oto, w skrócie, że płyta CD najmniejszy blok ma 1/75 sekundy i taka to trzeba dzielić.
    Jak inaczej przytniesz to mogą wystąpić trzaski.
    Proponuję, połączyć zgranie strony A i B w jedną całość i do tego napisać plik cue.
    Plik cue pisany z reki, zachowa podział

    OdpowiedzUsuń
  10. Nadal gra to nie równo, trzeba by popracować, nad lewym i prawym kanałem z equalizerem, dodać, lub ująć, w poszczególnych, pasmach to i owo, tak aby to grało równo.
    Nie mniej jednak, wyprostowałem to tak aby, nie szumiało, nie brumiło.
    Ba, nikt nie zgadnie że to z winyla
    gra.

    http://www.rapidshare.com/files/414309272/01_Coraz_wyzej.flac

    OdpowiedzUsuń
  11. no pięknie

    kilka bezcennych (cennych) wskazówek proszę

    OdpowiedzUsuń
  12. "Au" używa Au (Adobe Audition)

    Usunąłem po kolei:
    1.Trzaski: (Click)

    Effects > Restoration > Automatic Click Remover > Ustawienie Light

    2."Cracle" (podobe "brudy" do trzasków ale trwające zwykle dłużej, coś jakby charczenie, gdy np winyl zniszczony przez odtwarzanie na marnej wkładce albo źle wytłoczony.

    Też usunłąłem w Au ale za pomocą
    doinstalowanej wtyczki X-Wave.

    http://www.eis.com.pl/virtual/modules.php?name=Sections&sop=printpage&artid=426


    Następnie usunąłem "szum" ale ten występujący w paśmie niskich częstotliwości. Od 0 Hz do ok 150 Hz.

    Pobrałem próbkę owego szumu, gdy nie gra muzyka. Następnie usunąłem z tej próbki tzw biały szum i dopiero tak oczyszczoną próbkę odjąłem od całego nagrania.

    Zrobiłem to za pomocą wyżej wymienionego X - Waves (konkretnie za pomoca X-Noise)
    Na koniec stosownie przyciąłem początek nagrania i wyciszyłem koniec (Cut, Fade - In, Fade-Out)

    Dopiero tak oczyszczone nagranie poddałem dalszej obróbce w ....
    Winamp z wtyczką:

    http://www.hansvanzutphen.com/tape_restore_live/download/

    Zresetowałem ustawienie tej wtyczki, i włączyłem tylko TAPE BIAS ON, włączając tym samym
    equalizer, który jest oddzielnie dla każdego z kanałów.

    Tutaj to już trzeba brać na ucho. dodać lub ująć stosownie w poszczególnych pasmach, tego czego brakuje tak aby to grało w miarę równo.
    Equalizer co prawda jest dość ubogi ale, jednak, sporo kombinacji umożliwia.
    Najlepiej robić to tak. Wybrać najlepsze z możliwych ustawienie. Zapisać tak poprawiony plik. Dać odpocząć uszom i głowie, posłuchać następnego dnia i wtedy ewentualnie raz jeszcze poprawić.

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak jak napisałem dużo lepiej jest napisać plik cue niż dzielić na poszczególne nagrania ręcznie za pomocą funkcji "CUT"

    Zakładam że mamy zgranie w postaci STRONY A i STRONY B, oczyszczone, poprawione, stosownie przycięte, wyciszone końce nagrań itp

    Aby połączyć "dwa w jeden" wykorzystamy do tego foobar2000
    W foobarze zaznaczmy oba plik i spod lewej myszy wybieramy "Convert" i na dole zaznaczamy "Merge All Track into ONE output file.
    Oczywiście ustawiamy sobie gdzie taki plik ma zostać zapisany, oraz wybieramy jako format WAV 16 bit 44.1 kHz.

    Teraz piszemy plik cue.

    OdpowiedzUsuń
  14. ("prawej myszy")

    Wklejam teraz schemat pliku cue:
    (trzeba będzie go zmodyfikować w "Notatniku" stosownie)

    REM DATE 1989
    REM COMMENT kaseta magnetofonowa
    PERFORMER ""
    TITLE ""
    FILE "Image." WAVE
    TRACK 01 AUDIO
    TITLE ""
    INDEX 01 00:00:00
    TRACK 02 AUDIO
    TITLE ""
    INDEX 01 04:55:00
    TRACK 03 AUDIO
    TITLE ""
    INDEX 01 09:34:00
    TRACK 04 AUDIO
    TITLE ""
    INDEX 01 12:49:00
    TRACK 05 AUDIO
    TITLE ""
    INDEX 01 19:32:00
    TRACK 06 AUDIO
    TITLE ""
    INDEX 01 24:10:00
    TRACK 07 AUDIO
    TITLE ""
    INDEX 01 26:50:00
    TRACK 08 AUDIO
    TITLE ""
    INDEX 01 29:31:00
    TRACK 09 AUDIO
    TITLE ""
    INDEX 01 33:24:00
    TRACK 10 AUDIO
    TITLE ""
    INDEX 01 33:24:00

    1. Wpierw wpisujemy pomiędzy "" nazwy utworów z okładki. Jeśli jest ich więcej niż 10 to trzeba dopisać kolejne linie w schematu
    odpowiednio numerująć track 11, track 12 itp

    Następnie patrzymy w edytorze dźwięków na czas rozpoczęcia danego utworu i odpowienio modyfikujemy linie "Index"

    Uwaga, pierwszy utwór zaczyna się zawsze od pozycji 00:00:00

    Uwaga druga, format czasu 00, minuty, 00, sekundy i uwaga ostatnie 00 to nie "setne" a 1/75 sekundy, czyli maksymalnie możemy to wpisać 75 a nie 99.

    Jak już wszystko ładnie wpisaliśmy
    modyfikujemy linię:
    "FILE "Image." WAVE"
    dopisując po kropce wav
    czyli
    "FILE "Image.wav" WAVE"
    Sprawdzamy w foobarze czy wszystko dobrze zrobiliśmy
    Na koniec możemy zrobić sztuczkę taką.

    Kompresujemy owego wava do formatu
    ape, lub flac w pliku cue zmieniamy stosowanie rozszerzenie
    na .ape lub .flac.
    Teraz zaszyjemy to cue wewnątrz pliku ape lub flac, aby przypadkowo np nam się nie zgubiło, skasowało itp

    W foobarze zaznaczamy ów plik ape lub flac, z spod prawej myszy
    wybieramy > Utilites > Edit Cuesheet > Load
    Wyberamy owe cue i zaznaczamy, na dole "Enable Embedded" . Wybieramy OK. Operację tą przeprowadzamy gdy nie jest odtwarzany ów plik ape lub flac.

    Teraz gdy klikniemy na ów plik ape lub flac otworzy nam się foobar z podziałem na poszczególne nagrania.

    Może wygląda to na skomplikowany i czasochłonny proces ale po jakimś czasie dojdziemy do takiej wprawy że zajmnie to nam 5 minut.

    OdpowiedzUsuń
  15. dzięki, trochę to złożone, póki co nie mam Adobe Audition, używam cool edit i click repair

    OdpowiedzUsuń
  16. Adobe Audition to jest to samo, co Cool Edit. Te same funkcje, inny wystrój.

    OdpowiedzUsuń
  17. Szybko wtedy winyle wydawali. Skończyli nagrywać w listopadzie i jeszcze tego samego roku ukazał się winyl. Hmmm

    No nie do końca te same funkcje mają oba programy.

    OdpowiedzUsuń